Půlka března, pár stupňů nad nulou a já skáču v polední šedé Ostravě přes kaluže s půjčeným rozkřápaným deštníkem Nestlé, pro nějž jsem se v nouzi sklonil. Přijel jsem tu z Plzně navštívit naše a zjistit, co sakra znamená ta Karlova mrkev?!
Přicházím a všude vidím ty mísící se detaily známého mindless šaškovství a nové mrkve: oranžové složky s materiály při registraci, oranžové propisky a miska s welcome mrkvemi na přivítanou… i ty židličky a schodiště, po kterém jsem do prvního patra vystoupal, jsou oranžové – on snad i to ClubCo vybral kvůli tý barvě!
Cool animované slajdy, na kterých mají autoři a autorky zmíněných myšlenek a citátů šaškovskou čepici. Rozmanité vlastní stylizované AI fotky s konzistentním stylem: šašek s deštníky, šašek pijící Red Bull… typografické hříčky v textech. Je z toho cítit, že si s tím Karel vyhrál a rád přichystává promyšlenou a strhující show, která vás nepustí.
Řekl bych: hezký pozlátka, Karle… jenže víte, on vedle té formy má i samotný obsah takhle strhující…
„Srdečně vás vítám na oranžovém workshopu…“ říká Karel v oranžovém tričku s nápisem Stay mind less, jež je odkazem jeho kontinuity.
Marketing = co chcete komu sdělit a za jakým účelem. Nejčastěji je to prodej. Karel si přeje, aby byl marketing nástrojem pro zesílení podstaty.
„Značka je jen komponenta vašeho byznys modelu, naučte ji pracovat pro vás. Prázdná značka byznys neudělá. Potřebujete tedy hlavně efektivní a fungující byznys.“
„Maslowova pyramida potřeb – kdo umí uspokojit potřebu, je v byznysu.“
Nejdřív zjišťujte zámečky (jejich potřeby, přání) a pak na to dělejte klíčky (vaše produkty, služby). Když nepasují, dělejte jiné.
Tři sekce dnešního odpoledne. Účastnictvo si v referencích nejvíc pochvaluje třetí část, PraktiKa. Byla nejzábavnější, grilovaly se značky / potažmo weby účastníků.
Mně přišla nejpřínosnější první část, PřednášKa.
CviKa budou nejdůležitější, ale šlo spíš o pečlivé představení hluboké práce, která nás každého pak čeká doma nebo s kolegy: sedmnáct pracovních listů. Sedmnáct úhlů pohledu, jak na svou značku nahlédnout.
Z Karlova projevu je cítit uvolněnost, hravost a sebevědomí. Základ toho bude skvělá příprava a dvacetileté zkušenosti k tématu. Není divu, že na svém webu Karel k výčtu referencí potřebuje abecední rejstřík.
Po půl hodině kurzu jsem jej přestal recenzovat i skládat tenhle blogpost.
Totálně mě vtáhl obsah kurzu a zalil mě takový ten pocit, když víte, že jste přesně tam, kde máte být. Nutil mě přemýšlet nad světem, nad konzumem, hledat si v tom svůj střed.
„Když jsem v tramvaji, vždycky sleduji reklamy a ptám se sám sebe: Kdo to je? Co tím chce říct? Co to se mnou dělá? Je tam call to action?“
Nemůžete dělat strategii bez cíle, že? K čemu by taková strategie směřovala? Strategie je právě nástroj k tomu, jak se dostat k cíli (naplnění vize). Zároveň nedává smysl dělat vizi bez majitele. Ředitel ani vedoucí marketingového oddělení nemůžou dělat vizi bez majitelského zadání. Jinak jen děláte ±15 % ročně, jako většina firem v ČR. Dobrý markeťák by neměl na strategii začít pracovat, dokud není hotové majitelské zadání.
Nejen ve třetí praktické části bylo srandy plno. Paní uprostřed je zachycená při grilování své vlastní značky.
Když jsem se na kurz hlásil, nerozuměl jsem podtitulu v názvu „Brand je mrkev“. V první části jsme ale dostali vysvětlení a mně došlo, že tím geniálně vyladil, aby nám v hlavě už navždy utkvěla minimálně ta zásadní metafora. Ale víte co? Pro tu si už na kurz zajděte sami.
Autorem všech použitých fotek je Ondřej Grund.
Karel Mindless Novotný se víc než 25 let věnuje značkám, marketingu a reklamě. Má za sebou stovky projektů, prezentací, brainstormingů, tréninků, workshopů, přednášek a spokojených klientů.